The apparel retail chain oodji, owned by a billionaire from St. Petersburg Dmitry Garbuzov, followed the example of other Russian retailers and closed all stores in Eastern Europe (Poland, the Czech Republic and Slovenia). The company decided to focus on the Russian market.

The apparel retail chain oodji, owned by a billionaire from St. Petersburg Dmitry Garbuzov, and included in the top 100 largest retailers of Russia, has left Eastern European markets. 16 oodji stores in Poland, the Czech Republic and Slovenia were closed. oodji is not the only Russian retail chain, which has winded down its operations in Eastern Europe: Kari and Centro, footwear retailers, have also left the markets, although they earlier planned to actively expand there. Kari, owned by a former owner of Eldorado Igor Yakovlev, had 30 stores in Poland but then froze the chain development. At the moment, there are no Kari stores in Eastern Europe. A similar situation is with Centro, owned by a businessman Anatoly Gurevich. A few years ago, the company opened over 50 stores in Poland, today all of them are closed.

oodji began opening its stores in Eastern Europe in 2010. Due to the entry in the international market, the retailer even changed the spelling of the brand name — from OGGI (“today” in Italian) to oodji.

Simultaneously with the launch of the company’s development in Europe, oodji began manufacturing a men’s line of clothing and accessories. 2 years later, in 2012, the company entered the market of children's clothes and shoes with its Kids and Shoes lines.

In 2013, the retailer had about 16 stores in Poland, the Czech Republic and Slovenia. But already at the end of 2014 they go closed one by one. The company’s representatives do not comment on closing its stores.

Имя | Name

ok

Поиск на Upakovano.ru

Поиск на сайте upakovano.ru является универсальным и осуществляется по всем разделам сайта, качество выдачи результатов поиска прямо зависит от введенных ключевых слов.

Использование только одного слова или общих слов может привести к излишнему количеству документов, в таких случаях нужно использовать уточняющие ключевые слова.

Для повышения релевантности результатов поиска можно также использовать исключающие слова.

При формировании поискового запроса возможно использование языка запросов.

Обычно запрос представляет из себя просто одно или несколько слов, например: “свежая рыба треска” — по такому запросу находится информация, в которой встречаются все слова запроса.

Логические операторы позволяют строить более сложные запросы, например: “свежая рыба или пылесос” — по такому запросу находится информация, в которой встречаются либо слова “свежая” и “рыба”, либо слово “пылесос”.

“Свежая рыба не скумбрия” — по такому запросу находится информация, в которой встречаются слова “свежая” и “рыба” и не встречается слово “скумбрия”.

Вы можете использовать скобки для построения более сложных запросов.

Логические операторы.

Оператор “и”

Синонимы оператора “и”:

And
&
+

Подразумевается, что оператор “и” можно опускать: например, запрос “свежая рыба” полностью эквивалентен запросу “свежая” и “рыба”.

Оператор “или”

Синонимы оператора “или”:

Or
|

Оператор логическое «или» позволяет искать элементы, содержащие хотя бы один из операндов.

Оператор “Не”

Синонимы оператора “Не”:

Not
~

Оператор логическое «не» ограничивает поиск товарами, не содержащими слово, указанное после оператора.

Оператор ( )

Круглые скобки задают порядок действия логических операторов. При формировании строки запроса убедитесь, что для каждой открывающейся скобки есть парная скобка закрывающаяся.

Оператор " "

Поиск точной фразы. Обычно используется для поиска цитат.